Friday, April 09, 2010

Buat Tak Tahu

Sombong..Tak bercampur dengan orang??

Ada ke patut dia kater aku camtu..Cuba la fikir sebelum bercakap..Nak kater aku sombong,,kalo bertembung ngan org yg aku kenai aku tegur, kalo x kenal aku senyum..tapi kalo aku senyum n dia buat bodo, aku juga ke yg sombong. Tak bercampur ngan orang..abih yg aku pegi majlis, tazkirah..x bercampurkah aku..mungkin sbb x nampak muke aku kat dpn muke dia or bokbek selalu ngan dia..Agaknye nak kena jadi macam dia kot..pagi2 sampai buka pc bokbek fb...pastuh telepon kwn2..bokbek..bokbek..pastu jalan pi tmpt keja org..sambung bokbek..bokbek..tgh ari rehat sambil bokbek..petang keja sambik fb..pastu bokbek lagi..bila la masa agaknya dia keja eh..kalo keja takat camtuh, tapi soh buat keja lebih skit banyak bunyi, baik wat syarikat sendiri je...keja sendiri..kalo da jadi majikan baru tau, bila org bawahan x nak wat keja..komplen lebihh..
Mungkin dia mudah nak bokbek..tapi kalo da keja aku camni camne nak bokbek selalu...abih keja aku yg menambun ni sape nak abihkan..kalo nak rasa keja aku..bleh ganti ape..aku suke..cakap banyak x guna...

Sian tul tgk kawan bees ni..crita nih bees olah sedikit utk jadi menarik skit.luahan perasaan tul..to mrs c @ cindy kerepot..sory la guna citer ko kat blog bees ni,..hehehe..Inilah realiti dunia masa kini..Sentiasa nak cari kelemahan org lain tak boleh tengok orang lain lebih dari dia...Mungkin perkara di atas ada terjadi pada diri kita ataupun org sekeliling kita..Perkara yang buruk janganlah dicontohi.. Jagalah kerjamu kerana ia adalah ibadat.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home